Jungmannova základní škola v Berouně je škola úplná a poskytuje základní vzdělání od 1. do 9. ročníku. Škola je zaměřena zejména na výuku jazyků.  Klademe velký důraz na kvalitní základní vzdělání a na výuku informatiky.  Jungmannovu ZŠ navštěvují nejen žáci z blízkého okolí, ale i z okolních obcí a měst. Škola leží v centru města a její dostupnost je velmi dobrá.

  • vyučujeme anglický jazyk od 1. ročníku
  • od 6. ročníku si mohou žáci vybrat druhý cizí jazyk (německý či francouzský)
  • v 8. ročníku je druhý cizí jazyk povinný i pro ostatní žáky – německý jazyk pro začátečníky
  • v 9. ročníku je anglický jazyk rozšířen o hodinu konverzace
  • ve výuce jazyků spolupracujeme s rodilými mluvčími
  • důraz klademe na výuku informatiky od 5. ročníku – 2 učebny PC
  • učebny1. stupně mají interaktivní tabule, na 2. stupni je ve většině učeben dataprojektor a PC
  • řada učeben 2. stupně již byla modernizována, a to hlavně učebny jazyků a přírodovědných předmětů
  • výuka všech předmětů je vedena plně kvalifikovanými učiteli, kteří se pravidelně zúčastňují různých seminářů
  • vyznáváme moderní trendy ve výuce: genetická metoda čtení, matematika koncepcí prof. Hejného, rodilý mluvčí ve výuce, projektová vyučování
  • výuka je doplňována výlety, exkurzemi a praktickými ukázkami
  • pracujeme s moderními učebnicemi nakladatelství Fraus – jsme partnerská škola
  • organizujeme školy v přírodě, kurzy různého zaměření a jazykové pobyty pro žáky
  • pravidelně se konají individuální konzultace pro rodiče a žáky
  • snažíme se o včasnou komunikaci s rodiči a využíváme elektronickou žákovskou knížku
  • třídnické hodiny jsou pevně ukotveny v rozvrhu žáka
  • funguje žákovský parlament
  • ve spolupráci se vzdělávacími organizacemi se snažíme vytvářet podnětné a bezpečné prostředí pro žáky
  • nabízíme pro žáky školy volnočasové aktivity s mnohostranným zaměřením

A naše cíle?

  • učit žáky znalostem a dovednostem, se kterými se uplatní v praktickém životě
  • dát žákům kvalitní základní vzdělání orientované na životní praxi a motivovat je pro další vzdělávání
  • zohledňovat vzdělávací potřeby a možnosti jednotlivých žáků
  • vytvářet podmínky pro osobnostní rozvoj žáků
  • vést žáky k utváření a rozvíjení takových kompetencí, které směřují zejména k samostatnosti, tvořivosti, přemýšlení, vzájemné toleranci, úctě, k rozvoji komunikačních dovedností a spolupráci
  • podporovat žáky v praktickém využívání komunikačních a informačních technologií a nadále zavádět a využívat IT ve všech předmětech
  • klást důraz na rozvoj komunikačních dovedností v cizích jazycích
  • získávat žáky k pravidelným celoživotním pohybovým aktivitám, ke zdravému životnímu stylu, včetně respektu k životnímu prostředí, odpovědnosti za své zdraví a zároveň vytvářet podmínky pro vhodné využívání volného času
  • rozvíjet estetické a kulturní cítění žáků
  • vytvářet kladný vztah k praktickým činnostem a dovednostem

A pokud se nám to daří, má naše práce smysl.  Pedagogický sbor Jungmannovy ZŠ  Beroun