Období od 7. do 13. října strávili žáci devátých ročníků z Jungmannovy základní školy ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska.
První den jsme prožili v hlavním městě Londýně, kde našim zrakům neunikly historické památky jako například St. Paul’s Cathedral nebo slavný Tower Bridge. K večeru jsme se poté přesunuli do přímořského města Hastings, kde si nás vyzvedly naše hostitelské rodiny.
Následující den jsme se vydali na útesy Beachy Head, které nás všechny ohromily svou velkolepostí. Cestou zpět do Hastings jsme se zastavili ještě u zříceniny hradu Pevensey Castle, což byla opravdu krásná podívaná. Odpoledne jsme absolvovali výuku angličtiny v místní škole.
Úterý jsme zahájili opět v učebně a poté jsme se přesunuli do turisty známého města Brighton, kde jsme navštívili zdejší mořské akvárium Sea Life. Prohlídku města jsme zakončili procházkou po zábavním mole, které zasahuje do moře více než 500 metrů.
Další den jsme hned ráno vyrazili na celodenní výlet. Dorazili jsme do města Salisbury, kde jsme se nejdříve seznámili s malebnými uličkami města a potom jsme navštívili místní dominantu – Katedrálu Panny Marie. Posléze jsme se přesunuli ke světoznámému Stonehenge, což byl opravdu neobyčejný zážitek.
Poslední den v Anglii jsme strávili opět v londýnských ulicích. Dopřáli jsme si projížďku vyhlídkovým kolem London Eye, které nám poskytlo jedinečné pohledy na celou metropoli. Naše skupina se poté vydala k významnému Trafalgar Square, následně k Buckinghamskému Paláci, jenž nás překvapil svou majestátností a také k Piccadilly Circus, což je náměstí proslulé pro své světelné reklamy a pouliční muzikanty. Naším dalším cílem byl jeden z nejznámějších symbolů Londýna, Big Ben, jehož charakteristické vyzvánění znají lidé po celém světě. Cestou jsme se pozastavili u skvostného chrámu Westminster Abbey. Ve večerních hodinách nám už bohužel nezbývalo nic jiného než se vydat zpět k našemu autobusu, který nás zavezl zpět do České republiky.
Tento zájezd byl pro všechny z nás zcela mimořádným zážitkem a plně věřím, že na něj budeme všichni ještě dlouhou dobu s láskou vzpomínat.